Szerző

Pálné Lele Ilona

Életkor: 64 év
Népszerűség: 31 figyelő

Adatlap

Szerző figyelése

Vers

A verset eddig 857 alkalommal nézték meg.
Publikálás időpontja: 2009. október 7.

Megosztás

Szerzői jogok

A vers utánközlése vagy átdolgozása csak a szerző engedélyével lehetséges.

Címkék

Ehhez a vershez még nem tartozik címke.

Kedvencnek jelölték (5)

Pálné Lele Ilona

Elhagyott gyermek

Erdő szélén avarágyban,
kiscsecsemő sír magában,
elhagyta a szülőanyja,
reszket szegény Istenadta.

Kismadárka dalol néki,
szenvedését így könnyíti,
röppen erre, röppen arra,
nem érti, hogy hol az anyja.

A fészekben öt fióka,
önfeledten azt csipogja:
- Segíts neki édes mama,
eldobta a szülőanyja!

A madárka leszáll Reá,
szárnyaival betakará,
melengeti, cirógatja,
hátha attól megnyugodna.

Kiscsecsemő el is alszik,
szívében már csend lakozik,
elment szegény, hogy nem is élt,
csak pár órás kínszenvedést.

Ne szüljön az olyan anya,
kinek lelke sátán maga,
nincs szerető kedvessége,
kismadárka melegsége!

Algyő, 2009.

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be!


danotimea2009. október 11. 21:57

Olvastam a leveled, akkor az még sincsen olyan közel:(

A Tisza azért tetszik, mert nyugalmat áraszt, másrészt taszít is a víz, mert gyerekkoromban majdnem megfulladtam. Szóval szeretem is, és nem is.

Jó éjszakát!

Puszi
Timi

danotimea2009. október 11. 18:58

Vásárosnamény környékén van:)

Megyek fürödni aztán írok a Tiszáról neked valamit:) amúgy nem is olyan könnyű írni róla.

Puszi

uszuka(szerző)2009. október 11. 11:44

Szia Timike!

Jó lenne együtt verset írni a Tiszáról,ha segítenél,ugyanis egyszer már próbálkoztam vele,de nem sikerült.Tudod leírtam a verset,abban a pillanatban még tetszett is,de mikor egy hét múlva elolvastam borzalmasnak találtam,és eldobtam. Valamiért nem ihletett meg igazán,talán,mert félek tőle,itt a környékünkön már sok vízbefúlás volt.Azonban,ha segítenél,pl. megírnád az első szakaszt,én megpróbálkoznék a másodikkal...hátha sikerülne.

A Te falud nem tudom,hol van,talán ha megírnád a határos városok nevét...

Ma,hurka,kolbász sül ebédre,már alig várom,hogy kész legyen,olyan jó illata van.Igaz,nem ártana már egy kicsit visszafogni magam,mert felszaladt pár kiló,de most nem igazán megy.Akkor sikerül csak,ha a férjemmel készülünk valahova, pl. esküvőre...,de ha nincs cél előttem,sajnos adok a hasnak,aztán meg nem győzöm lefutkározni.

Jó étvágyat a finom pörkölthöz!

danotimea2009. október 11. 10:26

TE Ilona, nincs kedved a Tiszáról írni valami szép verset velem? Tudod van ilyen, hogy lehet együtt írni:)))

danotimea2009. október 11. 10:25

Akkor tudsz róla, hogy közel élünk egymáshoz?:))))))) Én is a Tisza mellett élek:))))) Privátban megírnád pontosan hol is élsz? Én is megírom.

Régen rendészeti bigyóra jártam, ott sokat kellett időre futni, jó nagyon a futás. Olyan erősnek érzed magad. De én már elpuhultam, inkább az aerobik maradt, bár mondom neked, hogy elhanyagoltam magam mostanában, és szeretnék úgy kinézni, mint egy év évvel ezelőtt, volt párom szerint akkor feszültem mint az izom:))) csak vicc volt:) Szóval az egész kitartás kérdése (az meg nekem van) és most mérges vagyok magamra, mert elpuhultam.

No és ma mit fogtok ebédelni? Képzeld ma mi készítünk anyuval pörköltet:) az egyik kedvencem:) Aztán még németeznem is kéne meg szemöldököt szedni, én pl. erre sem adok pénzt a kozmetikusnak, mikor tök jól kiszedem magamnak is.

Jó hogy ilyen jó kapcsolatban vagy a lányoddal:) mint mi anyuval:) mi meg fényképezkedni szoktunk sokat együtt, meg filmezni:) meg csikizni hülülni:))))

pusy:))))

uszuka(szerző)2009. október 11. 08:29

Kedves Timike,én is a tornára gondoltam.
Egyébként én inkább futni szeretek,ha az unokáim hagynak rá időt.Tudod a Tisza mellett lakunk,a gáton szoktunk futkározni a lányommal.

A romantikus filmeket is kedvelem,de a bűnügyi vagy történelmi filmek jobban lekötnek.


danotimea2009. október 10. 21:03

Jaj mármint úgy hanyagoltam el magam, hogy nem tornáztam mostanában rendszeresen:)))

Pedig iszonyatosan jó dolog az:))

Ne hogy azt hidd, hogy nem mosok hajat vagy ilyenek:))) a tornára értettem:))

Na tényleg lépek:)))

pusy

danotimea2009. október 10. 20:46

Drága Ilona!

Az unokatesóm mind mondottam neked tavasszal végzete el a mérnökit, és amellett nevelőtiszt, de ha kell oda áll és megfogja a keverőgépet, a maltert, meg minden fizikai munkát megcsinál. Nehogy azért is fizessen, azért férfi nem? Nem piperkőc, mégis egy helyes srác.

Az izomra gyúrtak nekem sem tetszenek, de a sportot nem tartom rossz dolognak. Ha focizik, kicsit kondizik vagy ilyesmi, de nem ez a kidagasztott akármi, az már nem tetszik. Legyen mellkasa, válla, de úgy alapjáraton:)) nem ez a kidagasztott valami:) ne szégyenkezz te is nő vagy:))

Na megyek én is tornázni (elhanyagoltam magam) és nem tetszem saját magamnak, Jó az azért ha néha feszül a karizom:))) de csak alapjáraton:)) csak aerobik szinten:)

Amúgy ami még a pasikat illeti, lehet túl sok romantikus regényt olvasok, meg filmet nézek, és nekem valami különleges férfi kell. Most anyuval éppen Egy boltkóros naplóját néztük:)) úgy szeretem mikor a végére minden happy és jön a csók:))

Te szereted a romantikus filmeket?

Jó éjszakát neked/nektek!:))) és köszönöm a beszélgetést jó volt nagyon:))

Puszi
Timi

uszuka(szerző)2009. október 10. 19:13

Jaj,Timike!A piperkőcöktől a hideg is kirázott mindig.Egyébként azok se tetszettek soha,akik túl izmosra dagasztották magukat,nekem undorító.A nyers erő,az igen,aki már alapjáraton izmos...ó,miket írogatok neked...

A pörkölt nagyon finom volt,tudod elég sűrűn főzünk vadat,mert az egyik fiam vadász.

Mindjárt hozzák az egy éves pici unokám,itt fog nálunk aludni,a lányomék ugyanis lakodalomba mennek.

Szép jó éjszakát kívánok! Puszi!Puszi!

uszuka(szerző)2009. október 10. 18:59

Köszönöm István

danotimea2009. október 10. 17:28

Én egy olyan férfival sem mernék családot alapítani, aki szoliba jár, festi a haját, piperkőcködik, meg ilyenek. Falra tudnék mászni tőle.

Egyrészt műnek tartom (menjen le a kertbe, kapáljon egy napot, aztán lebarnultan jöhet vissza ingyen, és bérmentve) másrészt ezek fölösleges kiadások, amit esetleg a gyereke étkeztetésére is fordíthatna, másrészt nekem nem ez a férfias.

Az egyik barátnőm mondta egyszer. Jaj Timi soha sem fogok férjhez menni. Mire mondtam neki: Talán azért, mert a tipikus szép fiúkkal kezdesz, te belsőleg más vagy, nem hozzájuk illesz, neked más kell. A pasija elvárta hogy minden nap eléggé drága ételeket varázsoljon az asztalra, meg még mást is, de azt nem írom ide. Aztán meg fogadta a tanácsomat, és másfelé nézelődött. Azóta egy aranyos és kedves férje van, és hihetetlenül szép, és cukor kisfia:) Boldog anyuka, és boldog feleség:)

S én tudom hogy mennyit szenvedett azért, mert olyanokkal próbált csupán a külső miatt kezdeni akik nem illettek hozzá, és most olyan jó látni, hogy boldog anya, és feleség:)

danotimea2009. október 10. 16:48

Jaj Ilona úgy fel csigáztál ezzel a pörkölttel, hogy én is éhes vagyok. Képzeld ha valamilyen receptet olvasok egyből éhes leszek:) úgyhogy én is eszek valamit:)

Amúgy én nem tudom hozzá tudnék-e menni úgy valakihez, hogy előtte nem élek vele együtt, az már olyan, mint a házasság. Látod, hogy milyen vele együtt, tudnál-e vele együtt élni, stb.

Barátnőmnek is mindig mondom nem az a lényeg, hogy ki mit gondol a párodról, hanem, hogy te jól érzed vele magad, más meg kit érdekel? De ő mindig megkérdezi, na ez jó pasi? Na milyen? ááááá javíthatatlan egy nőszemély:) ilyenkor csak mosolygok rajta:)

Majd írd meg milyen volt a pörkölt:))

szaby302009. október 10. 15:19

Igen sajnos vannak ilyen anyák,
De van aki harcol érte, és siratnia kel egy életen.
Szomorú de igaz.

uszuka(szerző)2009. október 10. 15:03

Igen,az ilyen férfiaknak a lelkivilágukból hiányzik a szeretet,a szépség utáni vágy,nem ismerik a kedvességet,gyengédséget.Az ilyen férfiak után bolonduló lányok sok esetben sajnos későn jönnek rá,hogy az ilyen tipus nem megfelelő arra,hogy apa legyen.Hiába,nem vagyunk egyformák,az egyik nő ilyen férfit kedvel ,a másik pedig más tipust.

Képzeld még most főtt meg a pörkölt,biztosan öreg volt az őz.Már alig várom,hogy egyem,olyan éhes vagyok.

danotimea2009. október 10. 13:52

Ilona, felőlem lehet bármilyen jó képű egy ember, ha belsőleg ilyen. Nem tenném ki a gyerekeimet ilyesminek az biztos. Alapból nekem nem is jönnek be ezek a tipikus szép fiúk, (nem látják a dolgok apróságait amik széppé teszik az életet) a környezetemben vannak ilyenek, kicsit ezek olyan selymek. Nekem ez sem tetszik. Igazából a belső a lényeg, de azért kell, hogy külsőleg is tetsszen nekem, hogy férfiasnak találjam. S ha nekem tetszik nem érdekel, hogy más mit gondol? Van egy barátnőm mikor randizott egy fiúval kikérte a véleménye, randi előtt? Szerinted jó pasi? Erre azt válaszoltam neki: ha neked tetszik, az a lényeg, más nem érdekes, te fogsz vele járni, nem pedig más.

Juj most megyek takarítani, jó veled beszélgetni nagyon:))

uszuka(szerző)2009. október 10. 11:33

Szerintem a tutyi-mutyi férfiak félénkek.Bizonyára gyerekkorukban elnyomás alatt voltak,vagy talán a génjeik olyanok,fene se tudja.
A szomszédunkban élt egy család,/szerencsére már elköltöztek/ akiknél,mindig ordítozás volt.A férj rettentő brutálisan viselkedett.Hét gyerekük volt.Képzelheted mennyit szenvedtek szegények.A rendőrség is többször kinn járt náluk.
A gyerekek,felnőtt korukra magába fordult,visszahúzódó személyiségek lettek,egy kivételével,aki olyan goromba viselkedésű lett,mint az apja.És képzeld,ő utána bolondultak a lányok,igaz jóképű,jéghátán is megélő gyerek volt,de brutális.Azóta ő is úgyanúgy üti a gyerekeit,mint annak idején az apja tette velük.Érdekes dolgok ezek.

danotimea2009. október 10. 10:35

Azt nem értem még, hogy tutyi pasikat nem zavarja, hogy tutyik? Ha egy nő nem találja férfiasnak, akkor ők miért nem érzik, hogy ez nem férfias? Szerinted?

danotimea2009. október 10. 10:28

Lehet egy férfinek bármilyen foglalkozása a mérnököt és a tanárt most csak példának hoztam, nekik volt önbizalmuk, tudták, hogy okosak, és nem zavarta, sőt tetszett nekik az, hogy ilyen vagyok. De sok fiúnak nem tetszik, és én sem érzem jól magam olyan férfiakkal, akikkel nem lehet beszélgetni tudományokról, művészetekről. S az ilyen típusú férfiak sem szeretik ezt, mert nem érzik azt, hogy a nő fölött vannak, és nő sem néz föl rá(tapasztalatból beszélek, volt ilyen kapcsolatom, és nem működött)

Kicsit bánom, hogy menesztettem azt a tanár fiút, vele olyan jól lehetett beszélgetni, de ha egyszer nem tetszett külsőleg?

Őzpörkölt hmmm.... kedves férjed lehet, na ez meg a másik:) a kedvesség:)

Jó étvágyat nektek!

Puszi

uszuka(szerző)2009. október 10. 09:19

Szia Timike!

Igen,az olyan férfi,akinek van önbizalma,az bizonyára nem választ magának buta lányt még egy napos kalandra sem.Az ilyen férfi már igényes.Ő az a tipus,akibe sok nő szerelmes,szerintem.

msn- ezni nem tudok,a menyemtől megkérdeztem,azt mondta,hogy ez a sz.r gép nem alkalmas rá.

Megyek főzni,vagyis csak segédkezni a férjemnek,ugyanis őzpörköltet főz bográcsban.A vöröshagyma pucolás az én feladatom.

danotimea2009. október 10. 08:37

egyébként szerintem ha a férfinak van önbizalma, és tisztában van saját magával, akkor szereti is ha a lány okos.

Van egy barátnőm, szülésznő lesz. A párja akivel öt éve van együtt pedig orvos lesz. A barátnőm egy nagy okoskodó együtt is szoktunk okoskodni, a párjának ez tetszik benne. Szakmai dolgokról is úgy el tudnak beszélgetni, öröm nézni olyan édesek:)

Régebben ismerkedtem egy mérnök sráccal(csak sajnos szőke volt, és ezt valahogy úgy nem szeretem) s mondta, hogy neki eddig csak tanárnő barátnői voltak, mert azokkal érti meg magát. Az uncsim által(ő villamosmérnök) ismerek pár mérnököt, és tök jól el tudok velük beszélgetni. Mindig kérdezik: na milyen verset írtál már megint?Meg mit kotnyeleskedtél már megint? De érzem rajtuk hogy fölöttem állnak, nem zavarja őket.

Szerintem ha egy férfi biztos magában, akkor nem zavarja:)

danotimea2009. október 9. 21:52

Drága Ilona!

Hát ez az! Én sem szeretem a tutyi-mutyit, ha meg kell neki mondani, hogy mit csináljon, fúúúúj. Legyen határozott érezzem azt, hogy felettem van, de ne zavarja az, hogy szeretek gondolkodni. Meg akkor érzed nőnek magad, ha fölötted áll, meg neked is fontos az, hogy fölötted álljon. Én azt nem szeretem, ha a butát kell játszanom ahhoz, hogy okosnak érezze magát. Legyen tényleg okos, és álljon tényleg fölöttem:))

Te szoktál msn-ezni? Jókat beszélgethetnék:) szeretek veled kommunikálni:)

Szerintem semmi baj nincs a pusziban, a csók meg ááá:)) jó lehet úgy ébredni:)) de megyek is, mert még irigység jön rám:))

Szép álmokat!

Virtuálisan küldök egy jó éjt puszit!:))

CUPPPPPP:)

ALUDJ JÓL!

Timi

uszuka(szerző)2009. október 9. 21:38

Hát igen ,egy fiú sohasem szereti,ha egy lány túl tesz rajta.De érdekes a nők se szeretik az olyan férfiakat,akik tutyi-mutyik,legalábbis én nem.Egy férfi legyen férfi,ne alázkodjon meg.Hiába jó lelkű,rendes,ha egyébként mafla.De biztosan vannak olyan nők,akik az ilyen tipust kedvelik,de azt gondolom az ilyen nők nagy szájúak,harciasak.
Egyébként van még két fiam, 31,32 évesek.Nagyon anyás mind a kettő.A menyeimnek először furcsa volt,de már hozzászoktak.Tudod nálunk mindig szokás volt,hogy ha találkozunk megpusziljuk egymást.Az ő családjaikban ez nem volt szokás.A messziről érkező szüleiket sem puszilják meg.Nekem meg ez a furcsa.
Lehet,hogy túlzás,de mi a párommal ha reggel felébredünk köszönésképpen mindig puszit adunk egymásnak.Vagy ha elmegyek a boltba,vagy ha Ő megy el valahova,megérkezéskor ugyan így.Nagyon kötődünk egymáshoz.

Egyébként discoba járjál,amig jól esik,használd ki,míg szabad vagy!

danotimea2009. október 9. 20:39

Egyébként nem tudom hogy csak az én környezetemben vannak-e ilyen srácok, de akkor hiszik magukat okosnak, ha egy lány tudása, gondolatai a béka fe.. e alatt van, ettől érzik magukat okosnak.

nem tudnak udvarolni, elvárják, hogy a lány menjen utánuk, a romantikát nyá..asnak tartják stb. stb.

Bár ha a lányok is másabbak lennének, lehet ők sem ilyenek lennének, és lehet másképp lennének a dolgok:) na ezt jól leírtam:)

danotimea2009. október 9. 19:50

Ja fiú általánosban volt osztálytársam, (már nagyon régen) csak egy helyen lakunk. Akinek meg kellet mutatni a jogsim, hogy elhiggye, hogy régebb óta van, mint neki:) Jaj de élveztem mikor az orra alá vágtam:)) Élvezet volt, látni a piros képét:)

danotimea2009. október 9. 19:36

Szerintem akkor jó gyereket vállalni, ha bár tényleg érett vagy rá lelkileg is, biztos vagy benne, hogy igen, ez az a férfi, akinek merek szülni, és érzed azt is, hogy ha esetleg mégis történne valami, mert soha sem lehet tudni, akkor egyedül is képes vagyok fölnevelni. Szóval ha meg van a lelki érettség, az anyagi biztonság, és az a megfelelő érett gondolkodású ember akit szeretsz, akinek mersz gyereket szülni.

Amúgy nekem sok fiú nem bírja elviselni az okoskodásomat.

Van egy fiú osztálytársam. Meglátta az autómat az udvaron. Feljött és pusztán azért, hogy megkérdezze mióta van jogsim? Váltig állította, hogy neki régebb óta. Mondtam ez nem így van(én is tudtam, hogy ő mikor szerezte meg) Erre mondja: de nekem régebb óta van. Erre bejöttem a szobába, megkerestem a jogsim kivittem és az orrá alá dörgöltem. Na itt van fiacskám, na nézd meg ki szerezte meg előbb a jogsit! Felpirult képpel ment le az udvarról. Attól hogy fiú már előbb kell, hogy legyen jogsija, mint nekem? Akkor is égtek a fiúk, mikor a próbán hibátlanra írtam a próba tesztet. Az oktató kijelentette: Tímea hibátlanra írta. Erre az egyik jó bu..ón bevágja: na melyik az? De olyan hanglejtéssel hogy ááá. Aztán mikor rutinra jártunk, műszakiból nem tudott valamit. Sok fiú nekem ezt nem bírja elviselni.

De tanárnak kifejezetten tetszett, hogy ilyen vagyok. Mondtam neki, ha egy takarító nő lennék, akkor is tetszenék. Mire ő: akármi lennél akkor is kellenél ezzel a gondolkodással, meg dumával:))))))))
kár hogy szőke volt:( nekem a barnák tetszenek:( Nagyon okos srác volt pedig, jó volt vele beszélgetni nagyon. Mindenféléről lehetett, és úgy föl tudtam rá nézni, és csöppet sem zavarta, hogy okoskodó vagyok, inkább nagyon tetszett neki, és én pedig önmagam lehettem:))

danotimea2009. október 9. 19:28

Csak az a baj, hogy nem mindenki gondolja ezt így drága Ilona! Mert tényleg azt hiszik, hogy hú de nagy asszonyok, és akkor döbbennek rá, hogy még szeretnének szórakozni, mikor már ez lehetetlen. Vagy lehetségessé teszik maguknak azáltal, hogy a szüleik nevelik a babájukat helyettük. S akkor hogy várják azt hogy kialakuljon a bensőséges viszony a gyerekükkel. Hiszen bizonyított tény, láttad a kísérletek alapján, mennyire fontos az anya testközelsége is.

Szeretek veled beszélgetni:)) Pár emberrel úgy találkoznék egyszer személyesen is:)

Szerintem (nem vagyok valami hú de tapasztalt) de úgy gondolom az ürességet lehet csak egy kis időre választják a férfiak esetleg a szépség miatt. De azért szerintem nekik is fontos, hogy tudjanak egy nővel beszélgetni, érezzék azt, hogy ez jól tudja fölnevelni a gyerekeimet, gondoskodó anya lesz, stb. S ezek mellett még lehet szép is, kedves is, stb.

Neked hány gyereked is van összesen? Azt tudom, hogy van egy velem egyidős lányod:) Nekem meg anyumat hívják így, mint téged:)

Amúgy én még néha szoktam discoba járni:) szeretek táncolni nagyon:))

uszuka(szerző)2009. október 9. 18:21

Szia Timike!

A discoba járás a gyerekneveléssel szerintem se vág össze.Aki még úgy érzi,hogy a szórakozás nagyon fontos számára,az inkább még ne vágjon bele a gyereknevelésbe,mert az nem játék,komoly felelősség.

uszuka(szerző)2009. október 9. 18:09

Kedves Eta és Marika köszönöm,hogy olvastatok!

sadness2009. október 9. 17:59

Nagyon igaznak gondolom a versedet,és teljes mértékben egyet értek. Csak én durvábban illetem az ilyen ''nőket''. Versed könnyfakasztó!

danotimea2009. október 9. 17:29

Egyébként a tanulás helyett anyum is aput választotta, és nem bánta meg. Olyan édesek még 27 év után is együtt:))))

danotimea2009. október 9. 17:27

Igen azért nem vagyunk egyformák vannak akik korábban érnek, míg mások nem. A mindennek meg van a maga ideje arra értettem, hogy 45 évesnek lilára festeni a haját, azt már nem abban a korban kellene. Vagy egy olyannak aki szül, döntse el, hogy még discoba szeretne járni, vagy jó anya lesz, mert a kettőt együtt, hát nem is tudom. Én nem tartom jónak.

Az üres fejű nőket nem hiszem, hogy hosszú távra választják. Ha egy férfi butának érzi magát, nem szereti ha a nő okos. De olyan feleséget keresnek, akik a gyerekeik anyja lesz, aki gondosan tud vezetni egy háztartást stb. stb.

Én egy férfi kedvéért sem adnám föl önmagam. Szeretek gondolkodni, szeretek autót vezetni, stb. stb. Ha nem fogad el ilyennek vagy nem tetszik neki mehet amerre lát. Ha butának érzi magát, az az ő baja nem az enyém. Volt két srác egy mérnök és egy tanár, na nekik nagyon tetszett, hogy okoskodok nekik:)) csak nem tetszettek külsőleg:( pedig a tanár nagyon okos volt, na de hát ha nem tetszik külsőleg? Azért jó persze a belső a domináns, de azért a külső is fontos!

LIne2009. október 9. 14:51

Óóóó! Olyan borzasztó!
Nagyon szépen megírt vers, de a téma könnyfakasztó.

uszuka(szerző)2009. október 9. 14:44

Igen,igazad van,az ápoltság nagyon fontos,akár milyen idős is az ember.Szerintem is, egy 50 éves nő is lehet vonzó,de nem úgy hogy lilára festi a haját,és petyhütt combjait mutogatja mini szoknyában.Persze,aki sokat sportol,nem látszik rajta a kor,olyan szelíden minit talán felhúzhat,és még jobban is kinéz,mint egy kövérségtől izzadt 20 éves.Na és a kisugárzás is sokat számít.Azt mondják,hogy legtöbb férfi nem szereti a nálánál okosabb nőt.Szerinted miért?Félnek tőle?Talán kisebbségi érzetük van melletük?Bizonyára.De szerintem az üres fejű,szép nőket se szeretik.Vagy nem jól gondolom?Na,jól belebonyolódtam ebbe a témába,mint aki annyira ért a férfiakhoz,de beszélgetni csak lehet róla,ugye?

danotimea2009. október 9. 14:14

Az ilyen lázadó bulizós hülülős korszak a kamaszkoré és az ifjú koré.

Nemrég történt, láttam egy nőt. Ilyen 40-45 év körüli volt. Lilára festett haj, pici fodros szoknya, és csizma volt rajta. Nagyon nem állt jól neki:))) Hát ez inkább egy lázadozó kamaszhoz illene inkább szerintem. Ezért mondom a megfelelő korban kell élni. Miért akar egy 40-45 év körüli úgy kinézni, mint egy 18 éves? Félre ne érts! Úgy gondolom, hogy 40-50 évesen is fiatalosnak kell maradni, sőt ez a korszak az igazán érett, de az ilyen lila haj, stb. már durva. 50 évesen is vonzónak, csinosnak kell lenni, de a kornak megfelelően. Van két ismerősöm 50 felett vannak, de az az elengancia, az a tartás, az a fellépés, az a megjelenés, olyan igazi, érett, finom HÖLGYEK, olyan igazi hölgyek. S annyira látszik rajtuk, hogy nem is tudom elégedettek, és nem akarnak másnak látszani, pedig olyan elegánsak, a műveltségük. ápoltak, olyan igazi hölgyek, hogy sok 18 éves irigy lehetne rájuk.

Egy vonzó igényes, ápolt kedves anyukától meg nincs is szebb szerintem.

A fiatalokról meg annyit, hogy szeretnének hamar ''nagynak látszani'' aztán ebből nagyságból esetleg abortusz lesz, vagy olyan szülés, ahol az anyui neveli a babát, mert a hú de nagy asszonyság még ráébred arra, hogy anyucika nekem discoba kell még mennem.

Na én meg lépek fényképzkedni, nekem ez a mániám:)))))

uszuka(szerző)2009. október 9. 12:11

Szia Timike!
A joghoz nem igazán értek,én nem jutottam el csak a szakmunkásképzőig.Igaz elég korán születtek a gyerekeim,nem is lett volna időm tanulásra.De nem panaszkodom,én választottam,és nem bántam meg.De nem vagyunk egyformák,kinek mihez van testi-lelki ereje,mihez vonzódik.Na meg sütnivalója.De azt hiszem mindegy,hogy mihez,csak azt amit el akar érni tisztességessen végezze,és jól,vagyis király legyen a maga területén.
Azt írtad: - Mindennek meg van a maga ideje!
Ehhez még annyit fűznék:- Ki,mikor érik meg a feladatra.Mert lehetséges,hogy két nő közül a 18 éves jobban megfelel,mondjuk anyának,mint egy harminc éves,attól függ mennyire van rend a fejükben,de persze lehet fordítva is.

danotimea2009. október 9. 11:24

ja hiba
olyan JÓ TANÁR Ő:)))

Jó jog tanár volt az biztos:)))

danotimea2009. október 9. 11:22

Egyébként szerintem a felnőtt korom belül van az, hogy középkorú stb. S a felnőtt kornak is van fiatalabb része, és idősebb része. De az ifjú kor egy másik kor, nem a felnőtt. Az ifjú kor szerintem 30-ig.

Az meg hogy ki hogy érzi? Hmmm.... Lehet nem is olyan jó az, ha egy 18-19 vagy sajnos hallottam már még fiatalabbakról is, azt hiszi jaj de nagy asszony vagyok, és iskolapad helyett már a szülőszobán van. Soha sem akartam több lenni mint aki vagyok, mikor kort át kell élni. S nem később vágyni oda vissza, mikor már késő.

MINDENNEK MEGVAN A MAGA IDEJE!

Na rohanok takarítani, csak gyorsan felnéztem időjárást nézni:)

Puszi

danotimea2009. október 9. 11:20

ja helyesbítek négy félévig kellett tanulni jogot, és záróvizsgán valami ilyesfélét húztam:)

Cselekvőképesség: az embernek az a képessége, hogy saját akarat elhatározásából saját nevében jogokat szerezhet, és kötelezettségeket vállalhat.

teljes cselekvőképesség: akik a 18-ik életévüket betöltötték. A cselekvőképességét nem korlátozták vagy nem zárták ki.

korlátozott cselekvőképesség: a 14 életévét betöltött kiskorúak, akik nem cselekvő képtelenek. A 18 életévét betöltött nagykorú, akit a bíróság cselekvőképességet korlátozó gondnokság alá helyezett. Ezen személyeknek a jognyilatkozatához a törvényes képviselő vagy a gyám hozzájárulása szükséges.

Cselekvőképtelenek: 14 év alattiak akiknek a cselekvőképességét a bíróság kizárta és aki olyan állapotban van, hogy belátási képessége átmenetileg teljes egészében szünetel.


Akkor olyan nehéz volt a jog, munkajog meg minden de annyira igaza volt tanár úrnak, hogy életben milyen nagy haszna van. Szigorú de olyan tanár ő:))

danotimea2009. október 9. 09:09

A jogra kicsit később visszatérek:))
tanultam 3 félévig jogot is:)))

most rohanok majd jövök:))

danotimea2009. október 9. 09:07

amúgy én tényleg a kettőből vagyok egy még lelkileg is.

Szeretem takarítani mint anyu, a virágokat, a romantikát, az irodalmat, a gyerekeket, a romantikus filmeket. Még a takarításom, még a tányért is úgy rakom ahogy ő.

Viszont heves vérű és makacs vagyok mint apu, autómániás, vagánykodó is.

Szóval a kettőből egy.:))

most rohanok mert mosni kell még mindig nem jó az automatánk, így kézzel. Meg mindig együtt főzünk ilyenkor mutterral, de nem is főzés inkább csikizés meg hülülés:)))

puszi:)

danotimea2009. október 9. 09:07

amúgy én tényleg a kettőből vagyok egy még lelkileg is.

Szeretem takarítani mint anyu, a virágokat, a romantikát, az irodalmat, a gyerekeket, a romantikus filmeket. Még a takarításom, még a tányért is úgy rakom ahogy ő.

Viszont heves vérű és makacs vagyok mint apu, autómániás, vagánykodó is.

Szóval a kettőből egy.:))

most rohanok mert mosni kell még mindig nem jó az automatánk, így kézzel. Meg mindig együtt főzünk ilyenkor mutterral, de nem is főzés inkább csikizés meg hülülés:)))

puszi:)

uszuka(szerző)2009. október 9. 08:03

Igen Irénke,általában az ilyen személyeknek a fejükben nincs rend.Köszönöm,hogy olvastál

P.TothIren2009. október 8. 23:34

ebben az esetben inkább az agy fejlettségét kellene nézni...

uszuka(szerző)2009. október 8. 23:10

Én nem igazán tudom ezeket a korokat.
Hivatalosan azt mondják 18 évestől felnőtt valaki.Vagy ezt csak büntetés szempontjából mondják felnőtt kornak?Ha az éveket számoljuk,Gábornak lehet igaza,de ha a biológiai életkort nézzük,ki mennyinek érzi magát.

uszuka(szerző)2009. október 8. 22:42

Szia Timike!

Igen, igazi anya kellene minden gyereknek,de sajnos rossz anya nagyon sok van.Nagyon igaz,amit írsz, lelki,testi törődésre egyformán szükség van.Nem csak az a rossz anya,aki eldobja gyermekét / az nem is anya /,hanem az is,aki csak a munkájával törődik,mindig lerázza a gyereket,mert nem ér rá.Csak a karrierjével van elfoglalva,úgy gondolja a gyereknek elég ha enni ad,úgy is megnő.Vagy vannak olyanok,akik mindig hulla fáradtak,örülnek,hogy ágyba esnek,ha hazaérnek.A gyerekekkel,hogy van-e valami gond,szeretnének-e valamit kérdezni,megbeszélni,az nem érdekli őket.Pedig szerintem nagy szükség van arra is,ahogy Te is írod,hogy kicsikorán érezze az a gyerek,hogy szüleire minden bajban számíthat.A fejlődéshez épp oly fontos a lelkitámasz,mint a testi.Azoknak a gyerekeknek,akiknek tarisznyájukból hiányzik a lelkitámasz szüleiktől,később,ha felnőnek nem is fordulnak hozzájuk bizalommal.És akkor a szülő csodálkozik,hogy a gyerek nem mond el semmit.Hát persze,hogy nem mond,mikor kicsinek sohasem hallgatták meg.
Úgy lenne jó,ha csak jó anya lenne a világon,és ne szenvedne annyi gyermek.

Törölt tag2009. október 8. 22:26

Törölt hozzászólás.

danotimea2009. október 8. 22:22

szóval még én is szeretek hüle lenni,:))) színpadon táncolni, meg bulenzájolni:)))) CSAK ALKOHOLMENTESEN!

danotimea2009. október 8. 22:21

Egyébként még én sem vagyok felnőtt korban én ifjú korban vagyok:))) felnőtt kor azt hiszem 30-tól van. (Nem 100%, de ez rémlik)

Mert van csecsemőkor, kisgyerekkor, gyerekkor, kiskamaszkor, kamaszkor, ifjúkor, felnőtt kor, öregkor.

danotimea2009. október 8. 22:15

Szia Ilona!

Kérdésedre válaszolva szerintem több tényezőből fonódhat össze. Ismerek olyat aki jó nevelést kapott, és mégis az anyukája nevelte a gyerekét. S neki van egy húga, őt is ugyanaz az anyuka nevelte, mégis csodásan nevelte föl a gyerekét. Szóval egy ''igazi anya'' kell a gyereknek. Az anya közelsége, nemcsak lelki, hanem testi is, fontos a gyerek fejlődéséhez.

Nálam úgy volt, hogy anyukám fiatalon szült engem. Mégsem hagyott soha egy percre sem magamra. Még a boltba is vitt magával. S jó volt, egy olyan családban élni, ahol figyelnek rám, önzetlenül szeretnek:)))) elérte azt, hogy a legjobb barátnőm lett:)) trükkös egy a mutter mother:)))))))))))

Egyébként a fiatalok elkezdenek serdülni, hú de pasik meg nők lesznek, hát igen ezt hiszik:) pedig belül még gyerekek. S erre akkor döbbennek rá igazán, mikor valami bajba kerülnek, és csak a szülő tud segíteni nekik. Attól hogy testileg érettek, lelkileg még nem hiszem. Az ilyen fiataloknak még iskolában a helyük nem a szülőszobán.

Meg úgy vettem észre, hogy a szülők nem beszélnek úgy igazából a gyerekekkel. Mindenféle témában. Pl. a lányaikkal a fiúkról. (Tini korban) Szerintem az a jó anya-lány kapcsolat, ahol nem az van megmondva, hogy na én vagyok az anyád, és ez meg az lesz, hanem ha tudnak beszélni, mindent megtudnak beszélni, és ezt az anyának kell kialakítania egészen kicsi korától kezdve. Hogy tudjon hozzá bátran fordulni, ne féljen, barátként nézzen az anyjára. Nekem van olyan ismerősöm is, akinek megmondták mit kell tanulnia:( fú de durva:((

Szóval szerintem ez több tényező kérdése együttesen. A lényeg viszont, hogy egy gyereknek szüksége van anyára, EGY IGAZI ANYÁRA!

uszuka(szerző)2009. október 8. 21:48

Szia Timike!
Én úgy vettem észre,hogy azok az anyának nem nevezhető személyek követnek el ilyen szörnyűségeket legtöbb esetben,akik vagy nagyon fiatalok,és nincsenek tisztában tettük következményeivel,s nem alakult ki náluk az anyai ösztön,mert még ők is felügyeletre szorulnak,vagy pedig idősebb nőknél,akiknek talán már 15-20 éves gyerekeik vannak és szégyenlik a szerintük balesetből született kisbabát.Mindezek mellett bizonyára nagyon kevés szeretetet kaphattak az életben,ha saját vérüket is képesek eldobni,kitenni mindenféle veszélynek,hogy megszabaduljanak tőle.Még rosszabb esetben,meg is gyilkolják őket.Szerintem az ilyen nők,csak önmagukkal foglalkoznak,ha akadályba ütköznek könyörtelenül átgázolnak rajta.hiányzik a felelősség tudatuk.Szerinted ez csak nevelés kérdése lehet,vagy más tényező is közrejátszik?
Szerintem több tényezőből fonódhat össze.
Én például,úgy gondolom,ha úgy kellett volna felnőnöm,hogy nem törődnek velem,akkor se tudnék ilyen borzalmas dolgot elkövetni.Anyának lenni a legszebb hivatás a világon,én csak sajnálni tudom azokat,akik nem érzik azt,a boldogságot,amit egy gyermek nyújthat.

danotimea2009. október 8. 20:40

Egyébként én szeretném majd (hát gyermeklélektant már tanultam azt nem)

de ha állapotos leszek, mindent tudni (különböző könyvekből) hogy mi zajlik le a szervezetemben, meg hogy működik, mi miért van, hogy működik egy szülés. Mindent. Úgy szerintem sokkal könnyebb felkészülni is, és átélni is azt a csodás pillanatot:))

danotimea2009. október 8. 20:33

Egyébként pedig olyan édes náluk ez a fogó reflex. Ha az újszülött tenyerét megérintjük az ujjaival átfogja. :)) Mikor ki akarjuk húzni az ujjunkat mintha nem engedné:)) A fogó reflex addig tart, míg amíg a látás és a kézmozgás összerendeződése el nem éri azt a szintet, ahol a gyerek valóban fogni tud. Én szeretem például mikor szorítja az ujjam egy baba:)))
Egyébként ez a reflex felnőtt korban újra kiváltható, súlyos leépülés esetén.

Kívülállóként is, úgy is ha az embernek nincs gyere is aranyosnak tart egy tök idegen babát. Pl. ma volt a buszon egy kisfiú olyan cuki volt ahogy aludt. Annyira nem tudom megérteni, ha ott fejlődik valakinek a pocakjában akkor még jobban szeretnie kéne, meg érezni, hogy belőle van, az az övé:)))

danotimea2009. október 8. 20:25

Kedves Ilona!

Az abortusz legalább ilyen szörnyű szerintem.

Egyébként azt megérti az ember, ha azt mondják, nem tudom fölnevelni, de akkor az olyan miért szül? Védekezésről nem hall az ilyen vagy mi? Nem értem hogy gondolja azt valakik hogy emberi életek felől ítélkezhet. ÉN nem mernék úgy szülni, hogy nem lennék biztos abban, hogy föltudom nevelni, még akkor is ha az apja melegebb éghajlatra megy. Mert vannak akik azt hiszik, ha már gyereket szülnek megtartják a férfit, ez egy olyan nagy butaság, ez nem így van. Szerintem egy nőnek arra is föl kell készülni, milyen lenne ha egyedül.... mindenre, mert nem lehet megmondani, hogy mi lesz a jövőben. S csak úgy lehet gyereket vállalni, ha biztos, és tudja, hogy mit akar.

Tanultam régebben gyermeklélektant (egyrészt egy szuper tanár tanította, másrészt érdekelt is)

Vizsgálatokat végeztek. Spitz azt a következtetést vonta le, hogy az anyjuk által gondozott gyerekek egyenletesen fejlődnek még akkor is, ha az anya kedvezőtlen, vagy feszült élethelyzetben van. Az anya nélkül felnőtt gyerekek, viszont fejlődésükben elakadnak. Ezt a jelenséget hospitalizmusnak nevezte el, de ez most nem lényeges. Ami a lényeg, hogy Spitz és Wolf 34 gyereket vizsgált. Első hat hónapjukban anyai gondozásban részesültek, majd hosszabb időre elváltak az anyától. Nyűgösek, nyafogóak lettek, keveset ettek, fejlődésük megrekedt. A harmadik hónapban elutasították a kontaktust. Ernyedten feküdtek. DE ha a gyerek az elválást követő 3-5 hónapon belül visszakerült az anyához, akkor a tünetek eltűntek.

Harlow műanyákkal kísérletezett. Rézuszmajmokat néhány órával születésük után leválasztottak az anyukról. Az anyát egy műanya helyettesítette. Ez egy élettelen figura volt, de belekapaszkodhattak. Egy működő tartály volt rajta, amire tej és ebből táplálkozott a kismajom. Két féle műanya volt, az egyik szőrös anyagból készült, míg a másik henger alakú fémrács volt. A szőranyán többet kapaszkodtak a kismajmok. Ebből arra lehet következtetni, hogy a gyerek-anya kapcsolata lényeges vonása a testközelség.

A szőranyán nevelkedettek az együttes játékot később kezdik, és nem érik el a természetes anyával nevelt rézuszkölykök játékszínvonalát. A műanyán nevelt majmok felnőtt korukban kerülték a sze...uális életet. A nőstény menekült a hím elől. Némelyiket sikerült megte..mékenyíteni csak ezek utána rossz anyák lettek.

Az élő anya vezeti be a kicsinyét a mindennapi életbe.
Ezért ha már valaki szült a gyerekéért míg él felelősséggel tartozik.

Bocsi a hosszú írásért:) Csak tudom, hogy téged érdekel az ilyesmi, meg szeretsz velem dumálni:))))

Puszi
Timi

uszuka(szerző)2009. október 8. 15:27

Köszönöm Arianne

Törölt tag2009. október 8. 13:40

Törölt hozzászólás.

uszuka(szerző)2009. október 8. 10:55

Aki ilyet tesz,nem nevezhető anyának.Én az egysejtűek közt se találnék számukra helyet.Gyöngyi,köszönöm,hogy olvastál!

Törölt tag2009. október 8. 09:50

Törölt hozzászólás.

uszuka(szerző)2009. október 7. 22:19

Köszönöm Laci

l.vizeli2009. október 7. 22:13

Ili!
Nem szomorú, szörnyű, de szívhez szóló, érző szívhez!!!!!!!!!!! Laci

uszuka(szerző)2009. október 7. 18:23

Köszönöm Marianna,hogy olvastál

mezeimarianna2009. október 7. 18:18

Hát ne is!!!Szegény gyermek!:((

uszuka(szerző)2009. október 7. 16:58

Köszönöm Holdsugár!

Holdsugar (moderátor)2009. október 7. 15:09

Cseréltem a két szót.

uszuka(szerző)2009. október 7. 14:37

Igazad van Balázs,úgy tényleg jobb.Köszönöm,hogy olvastál

uszuka(szerző)2009. október 7. 14:35

Köszönöm Évi hozzászólásod!

benmar2009. október 7. 14:30

A madárka Reá leszáll,
szárnyaival betakará,

Nem szokásom belepofázni, de a rím miatt nem lenne jobb így?:

A madárka leszáll Reá
szárnyaival betakará,


@benmar

Bene_Eva2009. október 7. 13:06

Hát ez borzasztó!Mért vannak ilyen anyák?Van az ilyeneknek lelkiismerete?Tény, hogy sajnos akadnak!:(
Versedet tökéletesen kifejezted,gratulálok!

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom