Szerző

B. Dávid

Életkor: 32 év
Népszerűség: 8 figyelő

Adatlap

Szerző figyelése

Vers

A verset eddig 833 alkalommal nézték meg.
Publikálás időpontja: 2011. január 14.

Megosztás

Szerzői jogok

A vers a szerző és a Poet.hu forrásként való megjelölésével, nonprofit céllal szabadon utánközölhető.

A vers átdolgozásához a szerző engedélye szükséges.

Címkék

Ehhez a vershez még nem tartozik címke.

Kedvencnek jelölték (2)

EniEni, 1 láthatatlan tagunk

B. Dávid

Cukoristen

Csak egy fej
Az élet porcukrával.
Nagyot mer
Elszórva finomsággal
A kozmoszt,
Létet oszt
Cukorcsillagokat szülve,
Karamellába hevülve.
Cukor vagy Te is
És cukor én is,
Cukor az egész világ,
Élettorta-nyalánkság.
Alkotások vagyunk mind,
De nem alkotó által.
Vesszen a hit
A sok babonával!
Csak cukorremény minden,
Egy elhitt Cukoristen.

2010. december 2. - Nem hiszek Istenben, de ateista sem vagyok. Valami másban hiszek...

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be!


Edeke2011. február 5. 09:54

Én, a papokban nem hiszek! A versed érdekes!

TruboDavid(szerző)2011. január 25. 08:12

Köszönöm.

EniEni2011. január 22. 14:26

Nagyon érdekes a versed!

Tex2011. január 14. 21:59

Valóban be kell ismernem, hogy a te elméleted - bár nem teljesen azonos az enyémmel, de - teljesen megállja a helyét. Amennyiben el lehet fogadni, hogy a Biblia egy szent és megkérdőjelezhetetlen könyv, Neked is teljesen igazad lehet.

Az egyetlen dolog, amivel nem értek egyet, az maga az Isten, mint létező, bizonyos mértékben különálló felsőbbrendű valami. Nem okvetlenül egy ''személy'', azonban valami mindenképpen van, egy felsőbb szint.

Számos kutatást végeztek arról, hogy bizonyos hallucinogén szerek - többek között legvizsgáltabb a marihuána - milyen mértékű hasonlóságot mutatnak a halálközeli élmények valamint az 'isteni' kinyilatkoztatások által leírt látomásoknak. Elég érdekes eredmények születtek, ugyanis mindháromban hasonló történeteket, leírásokat találtak. Bár a leírások különböztek, ugyanúgy különbözött két füves, mint egy füves és egy látomásos története. Tehát a három lényegében hasonló szintre juttatta el az emberek pszichéjét. Pontos kutatási linket sajnos nem tudok adni, de 5-10 perc google-zással tuti, hogy megtalálható. Természetesen nem népszerű újságokban vagy a vatikánban jelennek meg az efféle cikkek.

Tehát ezzel azt akartam szemléltetni, hogy pl. a bizonyos drogok vallásilag nem segítenek elvileg (kivéve egy kettő, pl.: rasztafári) Istenhez közel kerülni, csupán a saját agyunk, gondolkodásunk változik meg, sötétül el vagy éppen VILÁGOSODIK meg. A barlanghasonlatból kiindulva ha meg is világosodik, ugyanúgy zavartnak látják a többiek, pedig lehet, hogy pont ő van feljebb?!

Szóval a lényeg, hogy mindegyik esetben a saját agyunk gondolkodik, nézel befelé, és ilyen téren, ha ezt azonosítjuk Istennel, akkor azt kapjuk, hogy Isten az a bennünk rejlő felsőbb gondolatok összessége. Így még a te állításod is bizonyítást nyer, hogy nincs külön Isten-személy, hanem bennünk és csakis bennünk lakozik.

Hogy a tyúk vagy a tojás... na szóval, hogy ezáltal mint evolúció az emberek szerveinek sejtjeinek közös működése hozta-e létre ezt a gondolkodásmódot és ezáltal az Istent, vagy pont fordítva kezdődött el, azt ki tudja?! Hit-kérdés.
Én nem is szeretném ezt megválaszolni, úgysem tudnám.

Elmélkedni azonban nem árt semmiről.
Örülök, hogy ilyen beszélgetésbe sikerült belekeverednünk, ráadásul anélkül, hogy a nézet-különbségünk akadályt szabna az egészséges, higgad vitának:)

Szívesen folytatom a diskurálást:)

TruboDavid(szerző)2011. január 14. 21:07

Teljes mértékben egyetértek veled, ha Istent alanynak vesszük... De nem az (szerintem). A legtöbb ilyen filozófiával az gond, hogy Isten létezéséből indulnak és utána teremtik meg a világot, pedig fordítva kellene, hogy legyen. Van a világ és lesz Isten is ha az ember elképzeli. De véleményem szerint, hiba kitalálni istent a megválaszolatlan kérdésekre. Tudom, az ember abban különbözik a többi élőlénytől, hogy hisz Istenben vagy legalábbis reméli, hogy létezik, de ez csak az intelligencia játéka. Eléggé intelligensek vagyunk ahhoz, hogy feltegyük azokat a bonyolult kérdéseket, amiket az állatok nem tudnak, de nem eléggé intelligensek ahhoz, hogy meg is válaszolhassuk őket.

Tudom, hogy az elterjedt Buddhizmus is említi istent, mert Buddha, saját vallása ''megteremtésekkor'' már meglévő alapanyagot használt fel (dévák/védák szent iratait, ami valószínűleg az első vallás lehetet) és nyílván nem tüntethette el teljesen a teremtő képet, de elvehette a középpontból, így modernizálva az akkori egyetemes hitet.

De ma, hogy az európaiak és az amerikaiak is felfoghassák a nagy kérdéseket és a válaszokat, ismét oda lyukadunk ki, hogy egy isten arcot kell faragni, amivel el lehet adni a Buddhizmust nyugaton is a keresztényeknek. Ha isten a világ, ahogyan azt te is írtad, akkor nem lehet megtalálni őt a halál után vagy a megvilágosodáskor. Ha isten a világ, akkor csak azonosúlni lehet vele.

Van egy saját elméletem, igazából az evolúció tovább fejlesztett változata:)
Mi emberek, ugye nem teljesen önálló egységek vagyunk, mert rengeteg egyéb életforma él bennünk, baktériumok, vírusok, stb. Ott van pl. az agy, sok milliárd agysejttel. Azok a sejtek önnálóan is működhetnének rövid ideig, de akkor meghalnánk. Az egysejtűek, önállóságukat feladva az evólúció során összeálltak nagyobb egységgé, megosztják az információt és a feladatokat, így lehetnek együtt vírusok, állatok, embrek. Most mi emberek osztjuk meg a munkát és az infót. Ha érdekel valami, azt nem kell tudnom, csak rákeresek a neten és ott lesz az adat, amit egy másik ember osztott meg. Tehát ezt a folyamatot követve az emberek/emberiség is egyszer majd összeáll valamilyen nagyobb egésszé és a világegyetemben ugyanígy minden más. És ha majd minden más kapcsolatban áll egymással, akkor lesz újra egy a világ az lesz a csupa nagy betűs ISTEN, azaz mi.

Ezzel csak érzékeltetni akartam, hogy felfogásom szerint mi az isten.

Ha minden féleképpen tulajdonságokkal akarod felruházni, akkor úgy is felfoghatod, hogy Isten egy nagy tükör, ami darabjaira hullot, hogy megismerje önmagát és mi vagyunk a szilánkok. (És nincsen főszilánk, isten-szilánk vagy teremtő szilánk. A sok szilánk együt a tükör, az isten.)

Kétségtelen, hogy az emberekben mindig is ott lesz az egyik oldalt a bizonyosság nélküli vak hit, míg a másik oldalt a logika és a magyarázatok vagy azok hiánya. Ezt a két pólust egyessíti a Buddhizmus, ezért olyan különleges vallás. Hátránya, hogy mindkét pólus irányába lehet értelmezni. Az előnye szintén ez.

Tex2011. január 14. 18:51

Nos, nem, nem gondolom, hogy túl megterhelő a filozófiai eszmefuttatásod, hiszen akit egy kicsit is foglalkoztat a vallás, mint olyan, az ebben otthonosan igyekszik mozogni, tehát van egy ú.n. alapismerete.
Itt kijavítanálak, ugyanis a buddhizmusnál nem isten nincs, csupán nincsen isten-személy, az isten, maga a Természet, a Világ, a Tudat, a MINDEN.
(erre, hogy isten a buddhizmusban van, bizonyítékot ezzel szolgálnék: http://gyogyitokoldala.network.hu/blog/g yogyitok-oldala-hirei/van-e-isten-buddha )

Nos, tehát a buddhizmusba vetett hited kinyilatkoztatásaként írt mondatod után azt írni: ''nincs isten, nincs lélek, nincs halál'' egy kicsit összekavaró, sőt, mi több, paradox. Ez természetesen nehézkesen értelmezhető, talán ez volt az, ami sokkolt.

Remélem nem tekinted tiszteletlenségnek, hogy érdeklődés és kérdés nélkül elmondom, én mit gondolok.

Íme:
Isten van, mert léteznie kell. Isten egyenlő egy felsőbbrendű lénnyel, ami akárhány százalékosan is, de jelen van az életünkben és képes azt irányítani (nem okvetlenül teszi meg, de képes rá)
Ha azonosítjuk ezt az Istent a mindennel, kezdetben is neki kellett léteznie, tehát belőle lett az univerzum, a Föld, az ember. Ha ez így van, akkor mivel belőle vagyunk, a teremtményei vagyunk.

A Föld urai minden sci-fi és horror ellenére még mindig mi vagyunk, az emberek, és esetleges elképzelt valószínűtlen Űrlényinvázió nélkül a Föld elpusztulásáig (vagy pusztításáig) mi is maradunk meg földi hatalomként.
Számomra az Isten, Sors, Földanya, Minden, Lélek, Jah, Jahve, Allah és sok más (nem mind) vallásban megnevezett felsőbbrendű valami egy és ugyanazt jelenti, AZ ISTENT. Magyar vagyok, így ezt a magyar szót használnám elsősorban, s nem egyebeket. Miután az Isten egy felsőbbrendű, végtelen hatalommal rendelkező határozatlak valami, ami önmagában a mindenség, mindenki saját képére formálja. A tehenek tehén-istenként láthatják, a majmok egy másik majomként, mi pedig hajlamosak vagyunk ember-formájúnak elképzelni. Ez teljesen csekélység, hiszen Isten nem földi viszonylatokban létezik, így földi képekből, földi aggyal aligha lehetünk képesek őt szó szerint látni és érteni.

Bizonyított tény, hogy az ember képes más dimenzióba eljutni a gondolatainak segítségével. Ezt hívhatjuk alfának, emelkedett pszichének, mennyországnak, nirvananak, lelki békének, vagy bárminek. Bár a szabályok különböznek ( a menny halál után elérhető, a nirvana a tökéletességben blabla) a véglet egy és ugyanaz: találkozhatsz az Istennel.



Kommentem még hozzád:
A torz látásmódot, a sok esetben erőszakos vallásra kényszerítést, a választás meg nem adását hiba és meggondolatlanság részedről a hit, a vallás rovására írni, ugyanis ezeket mind emberek, földi hatalommal bíró lények, illetve egyházak vitték véghez, s nem pedig maga az Isten. Ezt ne felejtsd!


Természetesen számos vallás van,a minek az alapkönyvét elolvasva is látható már, hogy valami nagyon nem stimmel (szciento... khm), azonban a legtöbb régi vallás mind egyre törekedett, megadni az embereknek egy olyan erkölcsi, etikai mércét, amelyet betartva így vagy úgy, de értelmes, életre érdemes ember válhat mindenkiből. Sajnos, mint te is említed, ezek sokszor céljukat veszítik, és teljesen más indítékból, okból használják ki a könyvekbe, filozófiákba vetett teljes hitét az embereknek. Sajnos a hit önmagában ilyen, ha nem stabil lábakon áll, bizony nagyon könnyű széttörni egy emberben, hiszen bizonyíték nélküli. Ezért hit, s nem tudás, mert nem bizonyított. Legalábbis nem a földi szinten. Hiszen, aki belülről, önmagában megtalálja az Istent, az nem fog kételkedni. Ehhez viszont teljes bizakodás és remény és odaadás szükséges. Ezt lehet elérni a biblia, korán vagy egyéb hasonló könyvek alap, kiinduló gondolatainak segítségével.

Ajánlanám Platón Barlanghasonlatát, megértheted, miről beszélek a nem-földi érzékszervek esetében.

No, azt hiszem befejeztem az eszmefuttatásom.

Köszönöm a figyelmed:)

TruboDavid(szerző)2011. január 14. 17:48

Én úgy gondolom, hogy minden vallás alapja a megalakuláskori korszak teljes tudománya. De a világ változik és a mondanivaló eltorzúl, mert túl nagy körben próbálják felfogni és elfogadtatni. Nekem a jótékony és gondoskodó, emberarcú isten(ek) kicsit sok, túl mesebeli és nem illik bele a mondern korba. Viszont isten létezhet, de csak akkor ha isten maga a világ mindenség. Ha pedig így van, akkor az emberek és a többi élőlény és tárgy együtt az isten. Ez a buddhizmus, ebben hiszek. Nincs isten, nincs lélek, nincs halál, az élet sem valódi, mert az én tudat csak illúzió. Gondolj bele: Te mint ember mi vagy? Sok-sok esemény sorozat egyik állapota és a tetteidet is ezek az események alakítják. A múlt a halál után is megmarad és az formálja a jövőt, tehát az esemény sorozat egyik apró szelete, amire te azt mondtad: ''Én'' örökké létetik.
Szóval ez ilyen élet az életben, ami egyszer meghal, pedig nem is létezett és mégis örökké ott van minden egyes tettének, gondolatának a nyoma, tehát visszakövethető, ezért feltámasztható (ebből jött a reinkarnáció, de az megint csak egy lebutított mese, amivel a buddhizmus teret nyerhetet, mint a kereszténység az üdvözüléssel, stb.)
Ha szubjektíven nézzük a dolgot, akkor minden ''én''-nek van szabad akarata, tehát most jön a tanulság: Dönthetsz, hogy egy szép és vonzó mesében hiszel, amit eszközként használhatsz fel mások irányításához (lsd. az arab szektákat vagy a középkori Európát) vagy bele nézel az igazság szemébe és meglátod azt amiről nem kell írni túl sokat.

Most lehet sokkoltalak titeket:D

(amúgy 8 hét kellet, hogy elfogadják a moderátorok ezt a verset:S)

Tex2011. január 14. 16:27

Kedves Dávid, akkor miben hiszel? Én vártam a választ a versedtől, remélem egy következőben megpróbálod magadnak és nekünk egyaránt megfogalmazni, hasonló kifinomultsággal és kimértséggel.
Minden jót!

haaszi2011. január 14. 11:10

Ma csupa érdekes verset olvasok...

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom