Szerző

Tasnádi Györgyi

Népszerűség: 271 figyelő

Adatlap

Szerző figyelése

Vers

A verset eddig 1333 alkalommal nézték meg.
Publikálás időpontja: 2012. május 15.

Megosztás

Szerzői jogok

A vers a szerző és a Poet.hu forrásként való megjelölésével, nonprofit céllal szabadon utánközölhető.

A vers átdolgozásához a szerző engedélye szükséges.

Címkék
Kedvencnek jelölték (19)

Keress pénzt online kérdések megválaszolásával! (x)

Tasnádi Györgyi

Vers a költészet szabadságáért

Merev szerkesztési elvek,
boncasztalon tervrajzok,
hol parkoló múzsa-csókok
csak kiszáradt jambusok
szerkezetbe ölt kerete,
kőbe zárt eleme, mészárszéke,
körzős-szögmérős elegye,
ami valójában isteni csoda
szárnyaló ajándéka lenne,
mit a felsőbbrendű Szándék
szabad áramlása bevilágítana
Benned,
ha hagynád.
Végtelen világ, amiért
még csak meg sem kell másznod
szíved kínai nagy falát.
Ne gátold lelked tiszta forrását!

Tehetséged jóakarat,
tollad Isten nyelvét beszéli.
Szárnyad ne törje hamis ego,
csak azt és úgy hagyd láttatni,
ami igazán való, vagy
képzeleted által teremtett
adomány: él, lélegzik!
VAN, mert Te megalkotod
szabadon, s az úgy helyes,
ha testté válik szellemed.
Kinyilatkoztatva önmagát
mondja szóba vigaszát,
vagy örömujjongásba kezd, és
humorát megosztva fest.
Hát így megy ez,
ha élvezed.
Ne bilincseld meg lényedet!

Mondhatsz üres szépeket, de
kezedben a szó legyen áldott fegyver,
mit a jóindulat használni bátran mer,
s ha nem kell, hát ne olvass!
Homokba dugott fejjel
élni mégiscsak kényelmesebb.
Ó, boldogok a lelki szegények,
mert nem hadakoznak árnyképekkel!
Tökéletes szabályok közt élnek
fogaskerekekre feszített lélekkel,
de lábujjukra már rátapadt a címke:
"Korlátozott elmével fénytelen,
szárnyalásra képtelen egyed, kit
megrágtak a lapos-földi érvek
és tömegsírba taszítottak kényszerek."
Ó, illatos Élet!

Rácsok között dolgozik a félelem
és csak kopíroz, elemez, mérlegel.
Még a szótagszámra is ügyel,
mer` ha nem stimmel, az nem siker
s az irodalmi kör nyelvedbe perel:
"Ejnye, ezt mégis hogy tetszett gondolni?!"
Te csak szorítsd a köveket!
Én addig megyek írni, alkotni.

2012. április 21.

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be!


Twilight(szerző)2013. július 29. 20:31

Mysterion: hát sajnos nem a bankszámlámra...! :D

De a viccet félretéve, igen: ne is akarj idegen babérokra törni, inkább gyűjtögess saját dicsőségre! ;)

Mysterion2013. július 28. 20:37

Nem, már lelőttem a poént :)
József Attila pedig befutott költő, nem veszem el tőle a sikert, és magamnak sem szeretnék dicsőséget, tudod mire utaltam. :D

Twilight(szerző)2013. július 28. 17:37

Mysterion: derítsd ki! :D

(Ámbár szerintem nem szép idegen tollakkal ékeskedni...!)

Mysterion2013. július 28. 17:34

Twilight: szerinted ha én bemásolnék egy József Attila-verset, mint saját művet, milyen fogadtatása lenne? :D

Twilight(szerző)2013. július 28. 13:49

Mysterion:

Nagyon örülök, hogy közös megegyezésre jutottunk! :D ;)

Egyébként én nem azt írtam, hogy nem vagy hiteles, hanem azt, hogy nem túl hiteles...
- saját produktum nélkül megkritizálni a másokét..., mivel számomra hitelesebb annak szava, aki már tett le valamit az asztalra avagy nem csak beszélni tud valamiről, hanem ''csinálni''/megalkotni/megmutatni is....

De szíved joga dönteni - ha valamit az ember nem akar, akkor ne tegye!

Igen, ha felteszed a műved valahová, azzal valamilyen szinten már publikálod, de manapság hogy máshogy tudnád magad megmutatni, ha nincs pénzed saját kötetre illetve az emberek többségének sem vagy csak alig jut már könyvekre?!

Itt ugyan ''ingyen'' adsz és vállalnod kell a következményeket, de a pozitív visszajelzések miatt mégis megéri versekkel hatni, gondolatokat, üzenetet közvetíteni a világ/az Olvasó számára és ez nagyon jó érzés! :)

Mysterion2013. július 23. 12:12

Twilight:
A 20:22-es kommentedben igazad van, azt nem is firtatnám. Szerintem kb. ez így oké, ebben megegyezhetünk :D

De én itt nem szeretnék semmit sem produkálni.
És mint xderiosz mondta, nem attól leszek hiteles, hogy én is írok ki ide verseket.

A legnagyobb bajom egyébként az, hogy ez már publikálásnak számít.

xderiosz2013. július 22. 23:14

Nem zárok ki senkit, de nem mindenki tetszésnyilvánítása mérvadó.

Twilight(szerző)2013. július 22. 20:44

Kedves Xderiosz!

Üdv. nálam! :)

Nem érzem gáznak, hogy Mysterion hónapokig is képes dolgozni egy versen, de legalább lenne valami eredménye..., mert eddig itt még semmit nem produkált mások kritizálásán kívül! :)

Szerintem nem ''matematikusok'' számára kell verselni (a matektétel egyébként is rossz példa egy humán oldalon...), hanem az olvasók számára, ők meg többnyire laikusok.
Miért zárnád ki az ő táborukat a versolvasás, versek élvezete alól - megfosztva őket a szabad tetszésnyilvánítás jogától?

Ja, és egy verset sem kell kidobni attól, hogy valakinek nem tetszik! Majd jön más, aki megérti, aki befogadja, akit megérint.
Szerencsére nem vagyunk egyformák, de így színes és kerek ez a világ! :)

Twilight(szerző)2013. július 22. 20:22

Mysterion:

Szerintem egyáltalán nem értettél meg engem... és kissé (?) átestél a ló túloldalára! :))

''féltek beismerni, hogy igenis van értelme verset írni :) ''

Persze, hogy van értelme verset írni!

Ki mondta azt, hogy nincs?! :D

Ha nem lenne értelme, akkor senki sem írna....

Mellesleg pont Te vagy az, aki fél... - pl. a laikusoktól, meg a szabadverstől, meg a bonyolult mondanivalótól! :D

Fene sem szidott itt egyetlen nagy költőt sem és a szabályos, ritmusos verseket sem, ne terelj! :O

Pusztán azt próbáltam megértetni Veled (is), hogy akinek tehetsége van, annak jön minden magától (a verstant használja ugyan ösztönösen, de nem annak rendel alá mindent és nem is ragaszkodik hozzá mereven), nem érzi gúzsba kötve magát, nem érződik versein sem az ''izzadtságszag'', könnyedén ír ritmusos verseket is, melyhez jó esetben nincs szüksége hónapokra, de az sem baj, ha igen, viszont többnyire azért nem ez a jellemző....

És ha Neked valami nem tetszik, akkor ne olvasd, hanem írjál jobbat és mutasd is meg, mit tudsz a gyakorlatban! :)

Ismétlem: itt senki sem szidja és szidta a szabályos verselőt!!!

(Én meg főleg nem, hiszen mindenfajta verset írtam már és egyformán szeretem a szabályosat és a szabadverseket is, mert számomra nem a forma a mérvadó, hanem sokkal fontosabb a tartalom illetve a vers mondanivalója, üzenete, hogy hasson vagy közöljön valamit, de semmiképp se legyen üres, semmitmondó!!)

Néhányan itt szintén félreértették a versem mondanivalóját, ezért sértődtek meg, pedig nem a szabályos versük ellen szóltam, hanem a költészet szabadsága mellett!

Van úgy, hogy sokkal jobbat tesz egy versnek az, ha nem szabályos és csak azért, mert valaki meg akar felelni a verstani szabályoknak (meg a kritikusoknak:)), még nem kell lenézni azt, aki nem úgy ír verset, hogy a kezén/ujjain közben számolja a szótagszámot, hogy biztosan meglegyen....! :D

Mindenki írjon úgy, ahogy akar, ahogy szeret, ahogy tud, de egy a lényeg: szárnyaljon!!! ;)

xderiosz2013. július 22. 19:09

Mysterion, örülök neki, hogy csak én becsültem alá a műveltséged.

Mysterion2013. július 22. 17:12

xderiosz: jól mondod.

Kassák szabadverseit már tanulmányoztam, és nagyon bonyolult dolog.
Hidd el, vannak szabályosságok abban is, csak sokkal jobban elrejtve :)

Mondjuk múltkor be lettem oltva, mert létezik teljesen szabad vers is, de azok már nagyon újak, nagyrészt 21. századiak.

Például ajánlom neked Süveg Márk néhány slam poetry-ét, mert tényleg zseniális.
De az egy másik műfaj, a vers alapja ez lenne.
A szabad verseket sokkal nehezebb elemezni.
Mert ugye egyrészt maga a mondanivaló általában nagyon bonyolult. De általában a prozódia is :)

xderiosz2013. július 22. 13:10

Kedves Twilight!
Mysterion kritikája nem hiteltelen még attól, hogy ő maga nem publikál ezen az oldalon. Úgy vélem egy kritika akkor lesz hiteles, ha a benne foglalt észrevételek pontosak, és korrekt érveléssel meg lehet védeni. Ebből következik, hogy egy kritikát támadni is korrekt érvekkel érdemes csak!
Ha gáznak érzed, hogy Mysterion hónapokig is képes dolgozni egy versen, az gáz.
Ami a laikus tömeghez való hozzáállást illeti, szerintem verselni nem a laikusok számára kell. A matematikus sem dobja ki egy tétel bizonyítását, ha valaki, aki a levezetést nem érti azt mondja, hogy ez neki nem tetszik.

xderiosz2013. július 22. 12:53

Mysterion, nem csak szabályos, de szabadversek is vannak, amik pedig nem elrontott versek, hanem (itt ismételni fogom magam) szabadversek. Tiszteletre méltó, hogy igényességed okán kiművelted magad, de Kassákot talán kifelejtetted a nagy művelődésben. Előnyödre válna, ha pótolnád ezen hiányosságodat. Ezt nem azért mondom, hogy megbántsalak, mert nekem kifejezetten szimpatikus, amit a Poeten csinálsz, mármint az, hogy megpróbálsz érdemi kritikát mondani egy-egy versről; csak sajnos nem értek veled teljesen egyet e kritikák tartalmát illetően. Természetesen én is azt mondom, hogy egy szabályos formában megírt vers ne legyen csupán többé-kevésbé szabályos, de emellett tudomásul kell venni azt, hogy a szabadversek között is lehetnek kiemelkedő alkotások.

Mysterion2013. július 22. 11:31

Twilight:
Nem fogom a végtelenségig rejtegetni az írásaimat :)
Csak először olyannak fogom megmutatni, aki komplettebb véleményt tud alkotni róla, mint egy laikus. Ez szerintem nem nagyképű dolog :)

Én azért vagyok itt, mert szeretnék találni egy beszélgetőpartnert :)

Akkor Petőfi, Ady, és mindenki gúzsba volt kötve, és nem szárnyaltak?
Ezzel ezt jelented ki.. Az összes klasszikus költőt szeretnétek itt magatok alá utasítani, mert reformhozást hirdettek azért, mert féltek beismerni, hogy igenis van értelme verset írni :)

És írhatsz ritmustalan verset, de az már próza.
A vers erről szól. És ebbe nem lehet belekötni. Mert ha neked nem tetszik, akkor ne csináld.
De ez a lényege, és ezt nem szeretné senki se felfogni.
Könnyű szidni a szabályosan verselőt, de ezzel minden nagy költőt szidsz.

Twilight(szerző)2013. július 21. 23:27

Gondoltam, hogy nem mered bevállalni, kedves Mysterion! :D

1. Kritizálásod ezek után már nem túl hiteles, hiszen Te csak elméletben regélsz arról, amit mások a gyakorlatban alkalmaznak, de saját műved megmutatásának hiánya erősen megkérdőjelezi vers-kritikussági létjogosultságodat.... Bár igaz, hogy aki nem tudja, az tanítja...! :D
2. Soha nem tudod meg, hogy van-e tehetséged, ha senkinek sem mutatod meg írásaidat illetve, ha zavar a ''nyilvánosság''!
3. A nagyközönség többnyire laikusokból áll..., és ha csak a szakmának akarsz írni, az eléggé szűk kör lesz! :)
4. Minden versnek megvan a maga közönsége, aki érti, akihez szól és mindig lesznek olyanok, akiknek valami nem tetszik, mert mindenbe bele lehet kötni... - mindenkinek nem tudsz megfelelni akkor sem, ha évtizedekig csiszolgatsz egy verset! :D
5. Mit szégyellsz?
6. Ne degradáld le a Poet közösségét, mert nem csak laikusokból áll a net, itt bárki olvashatja a műveket és vállalnod kell a megmérettetést, ha komolyan költő szeretnél lenni! (Ha csak az íróasztalod fiókjának írsz, akkor nem megy kárba? De!)
7. Hónapokig írsz 1 db verset?! :O
Akkor jó lesz, ha belehúzol, hogy még ez a generáció is megérje a kötetedet...! :D
8. Ha jön az ihlet és van tehetséged, akkor nincs szükség ennyi időre ahhoz, hogy ''barátod'' legyen a leírt szöveg....
9. Honnan tudod, hogy mi lenne csalódás, amíg ki nem próbálod?
Mindenki örül egy ''tök jó''-nak is, mert legalább saját magán kívül volt még valaki, aki olvasta, amit alkotott...! :)
És ne becsüld le az olvasókat, mert még egy laikus is egyből el tudja dönteni, hogy valami tetszik-e neki avagy sem és ez a lényeg !
10. Végül is Te kinek akarsz írni és miért vagy itt, ha mégsem írsz illetve ha nem mersz feltenni saját verset, gondolod, hogy pusztán kritizálással ''komoly költő'' leszel ?
11. Hozzászólásod tökéletesen alátámasztja azt és jó példája annak, hogy akit a verstani szabályok teljesen gúzsba kötnek, az sajnos nem vagy csak nagyon nehezen tud szárnyalni!
Itt sokan nincsenek tisztában sem jambusokkal sem daktilusokkal, mégis remek verseket alkotnak ösztönből és hogy mi a remek, azt a legfőbb kritikus fogja eldönteni: a közönség, akit Te lenézel....

Remélem, hogy egyszer majd rászánod magad a verselésre és ha jól megy, ha örömödet fogod lelni a versírásban, akkor már az is lényegtelen lesz, hogy ki-mit gondol, mert adni fogsz tudni és nem elvenni....

Sok sikert! :)

Mysterion2013. július 21. 10:48

nem..
1. én egyelőre kritikus szeretnék csak lenni itt, nem fogok lehetőséget adni, hogy mindenki szórja rám vakon az átkot, mert itt az esély :)
2. nem tudom, hogy van-e tehetségem, de komolyan írok. Tartalmilag is próbálok megfelelni, nem tudom mennyire megy az. De prozódiailag minden tudásomat beleöntöm egy versbe, és zavarna, ha mindenki dicsérne/szidna úgy, hogy nem is értik, mit szerettem volna ott.
3. szégyenlős vagyok. Komolyan gondolom a versírást. Komolyan szeretném, hogy költő legyek. Célom, és jelenleg csak erre vágyom. Ha itt megmutatnám pár laikusnak, akkor az egész kárba menne, mert semmit nem vonhatnék le a fikázásotokból, esetleges vállveregetéseitekből. Főleg úgy, hogy nálam egy vers megírása hónapokba telik általában, csiszolgatom, stb.
A végére rendes' barátom lesz a leírt szöveg, mert minden betűjét átgondolom.
Nekem erre hatalmas csalódás lenne egy ''tök jó''.

Twilight(szerző)2013. július 20. 21:05

Mysterion:

oké, akkor mutass egyet! :)

Mysterion2013. július 20. 20:54

Amúgy nem megjátszom, csak van öniróniám.

Azt meg nem tudom, honnan szeded, hogy nincs versem.
50-60 ritmustalan ''vers'' van, ami gyakorlás volt anno, és egy ideje farigcsálok újakat, de fél tucatnyi van kb.

Twilight(szerző)2013. július 20. 15:16

Kedves Mysterion!

Szóval csak megjátszod?
Bocs’, én eddig azt hittem, hogy komolyan gondoltad! :D

Én sem hiszem, hogy valaha is fogsz verset felrakni, mert ahhoz előbb írnod kellene egyet… :)

Mysterion2013. július 20. 12:32

Én is amatőr vagyok, még ha ki is parodizálsz a megjátszott szakértelmem miatt. :)
És van képem, ott vagyok én, Mysterion :D

Nem hiszem, hogy valaha fogok verset felrakni.
Egyszer majd talán.

Twilight(szerző)2013. július 19. 21:33

Kedves Mysterion!

Igazán köszönöm kitüntető figyelmedet illetve elismerő szavaidat! :)

Ugyanakkor sajnálom, hogy nem értetted meg versem lényegi üzenetét, hiszen nem arról van szó, hogy a formára fittyet kellene hányni....

''A vers gyönyörűsége a formához tökéletesen illő mondanivaló.''

Ezzel egyetértek! ;)

Egyébként én nem ''önszórakoztatásra'' is azt írok, amit akarok! :D
(Az már más kérdés, hogy a Poet szabályzata miatt mi kerülhet fel.... :))

Kíváncsian várom profi szintű verseidet, hogy az eddigi arctalan, névtelen és főleg: verstelen profilodhoz gratulációkat írhassanak a kedves amatőr Poet-tagok! :D

;)

Mysterion2013. július 19. 11:46

szépen fogalmaztad meg, de igenis fontos a forma.
Erről napestig vitatkozhatunk, de az egy egészen másik írás, mikor formára fittyet hányunk.
Az már próza, sorra törve.

A vers gyönyörűsége a formához tökéletesen illő mondanivaló.

Mysterion2013. július 19. 11:44

tamaskonrad jól mondja.

Amúgy tetszik a mondanivaló amúgy, szép a megfogalmazás.
Ha amatőr szinten verselsz, sose parancsoltam, hogy így meg úgy csináld.
Csak tanácsot adtam.
Önszórakoztatásra igazából azt írsz, amit akarsz.

Twilight(szerző)2013. január 22. 18:21

Szia, kedves Steel! :)

Dehogy bánom sőt, örülök annak, ha annyira tetszik a versem, hogy kortárs-gyűjteményedbe került és KÖSZÖNÖM SZÉPEN a megtiszteltetést! :)

Szeretettel üdv.:
Györgyi

Steel2013. január 21. 20:22

Szia :)

Remélem nem bánod, hogy ezt a csodálatos költeményt elvittem az új oldalamra a kortárs válogatásba :)

Twilight(szerző)2012. december 15. 15:03

Köszönöm a látogatást! :)

FDP2012. december 12. 19:00

(Itt is jártam.)

Twilight(szerző)2012. szeptember 12. 19:53

Kedves Tamás!

Hozzászólásod, elismerésed igazi élményt jelent a számomra, mivel tudom illetve a korábbiak alapján úgy vélem, hogy értő és érző olvasóm vagy, aminek nagyon örülök és annak meg különösen, ahogyan tartalmas, értékes kommenteddel megtisztelsz engem - nagyon jóleső érzés ez a bővebb visszajelzés/visszacsatolás, vélemény-nyilvánítás, gondolatmegosztás és hálásan KÖSZÖNÖM a figyelmedet!! :)

Ami a jelen versem mondanivalóját illeti, hát elég sokan félreértették és megorroltak rám, pedig már a címből is látszik, hogy nem valami/valaki(k) ellen szól, hanem valamiért! :D

Csak azt tudom megismételni, amit már korábban is írtam/reagáltam a többieknek, de most összefoglalom:

Költeményem nem a puszta kötöttségek ellen íródott, hanem inkább a lélek szárnyalása mellett, hogy a forma ne menjen a tartalom rovására, mert nem biztos, hogy ha pl. minden sorban egyforma a szótagszám, attól lesz jó....

Szerintem a költészet sem nem mérnöki és sem nem boncmesteri munka, de fontos a tartalom és a forma összhangja.

Bár én szabadban és kötöttben is jól tudom magam érezni, de nem szeretem, ha egy vers ''izzadtság szagú''.

Az ihlet vagy jön, vagy nem, de megerőszakolni a múzsát és feláldozni a forma oltárán nem szabad.

A verselés valójában/szerintem egy játék és nem kell ahhoz költőzseninek lenni, hogy az ember élvezhesse, csak hallgatni kell az ösztönökre és engedni azt, ami ki akar jönni, és ahogy elsőre ki akar jönni - ha meg nem jön semmi, akkor nem erőltetni.

Egyébként meg az a legfontosabb, hogy az ember elsősorban a saját elvárásainak feleljen meg és ne a mások életét élje - legalább a hobbijában legyen szabad! ;)

Természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit választ illetve, hogy miről-mit-hogyan ír - aztán meg vállalja a következményeket! :)

Én is szeretem a szép, szabályos verseket (de csak ha nem érezni rajtuk „bilincseket”), tehát elsősorban nem az ellen íródott a versem és egyáltalán nem érzem kötekedésnek a hozzászólásodat, sőt igazat adok Neked és nagyon örülök, hogy remekül megláttad a lényeget, lényemet:
Én nem tudatosan alkalmazom a „kötöttségeket”, formákat és aki nem méricskél, számolgat, az szabad, nem lesz rab - vagy legalábbis nem érzi és nem is érezni a művein sem !

„szerintem ezeket a formákat Te nem tudatosan alkalmazod, hanem a belső ritmus érzékedből fakadnak, ami szerintem egy tehetséges versírónak elengedhetetlen tulajdonság.”

Ennél nagyobb elismerést nem is kaphattam volna itt hozzá(m)szólásban, mint amit Te adtál nekem és NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM, hogy tehetségesnek tartasz - ÖRÜLÖK! :))

„kicsit azt érzem eme versed nem is a saját védelmedre született, hanem inkább azon ''költő'' társakért emel szót, akiknél az imént említett belső ritmusérzék nyomát sem látni, így verselgetnek hol szabadon hol nem, de semmi esetre sem tetszetős formában.”

Igen, ezt is jól látod – ismét telitalálat! :)

Nem is saját védelmemre született, hanem mások, de leginkább a költészet védelmére….

Ezért is voltam szomorú, amiért csak kevesen értettek, értették meg versem mondanivalóját és inkább egyből magukra vették, mintegy támadásként, pedig semmi bajom a kötött formával, ha jó és nem „öli meg” a verset, illetve az alkotás örömét! ;)

Kedves Tamás!

Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM, hogy kulturáltan leírtad az őszinte véleményedet és végtelenül örülök, hogy remeknek találod versemet és, hogy nem csak olvasol, hanem gondolkodsz is...! :)

Nagyon örülök, hogy ezt a versemet is meglátogattad és szeretettel látlak máskor is, gyere!! ;)
Üdv.:
Györgyi

tamaskonrad2012. szeptember 12. 13:46

Kedves Györgyi!
Jelen versed mondanivalójával nem teljesen tudok azonosulni, mivel magam kissé a kötött formák rabja vagyok. Viszont a vers formája és a kivitelezés a tőled megszokott magas színvonalat képviseli. Ám azt el kell mondanom most, hogy miután már néhány versedet olvastam, a jelen versedben leírtaknak kissé ellentmondani látszik az a tény, hogy a te soraidban, ha nem is minden esetben kötött a szótag szám, szinte minden esetben találkozunk a szépen lüktető időmértékes jelleggel, amit akarva akaratlanul, de produkálsz minden esetben. Ezek az általad leírt jambusok trocheusok és egyéb formák pedig alap elemei a kötött verselésnek is.
Mielőtt azt gondolnád kötekedni szeretnék elmondom azt is, hogy szerintem ezeket a formákat Te nem tudatosan alkalmazod, hanem a belső ritmus érzékedből fakadnak, ami szerintem egy tehetséges versírónak elengedhetetlen tulajdonság.
Így kicsit azt érzem eme versed nem is a saját védelmedre született, hanem inkább azon ''költő'' társakért emel szót, akiknél az imént említett belső ritmusérzék nyomát sem látni, így verselgetnek hol szabadon hol nem, de semmi esetre sem tetszetős formában.
Ám ez mind az én véleményem csak és még egyszer hangsúlyozom a versed remek!

Twilight(szerző)2012. május 26. 18:17

Kedves Steel!

KÖSZÖNÖM SZÉPEN a szívbéli gratulációdat és nagyon örülök, hogy minden sorommal egyetértesz! :))

Szeretettel láttalak itt is! ;)
Üdv.:
Györgyi

Steel2012. május 26. 12:38

Szívből gratulálok ehhez a vershez! És minden sorával egyetértek!

Twilight(szerző)2012. május 23. 18:54

Kedves Voodoo!

Nem, nem vesztem össze senkivel (békepárti vagyok), de az tény, hogy ért engem ''bántás'', ami viszont ihletet adott, szóval not problem! :))

voodoo2012. május 23. 18:15

''Mondhatsz üres szépeket, de
kezedben a szó legyen áldott fegyver''

Például az ilyen soroknak mindig jó oka van... Györgyi, teljesen az lett a benyomásom a végére, hogy valakivel csúnyán összevesztél, sőt bántottak. Akárhogy volt is, ezek az ars poeticának is beillő sorok minden kérdésre választ adnak. Még azokra is, amiket még fel sem tettek... :-)

Twilight(szerző)2012. május 23. 17:03

Kedves Voodoo!

Eddig csak sejtettem, de most már tudom is, hogy miért ez a neved...! :)))

NAGYON KÖSZÖNÖM a kedves felajánlást, de én nem szeretnék senkinek sem ártani, viszont nagyon jólesett a ''védőszárnyad'' illetve a mellém állásod! :-)

Amúgy nem gondoltam volna, hogy nehéz olvasmány lesz ez a vers, mivel megírni nem volt nehéz! :))
Viszont ennek ismeretében külön is köszönöm, hogy elolvastad - azt meg pláne, hogy tetszésedet/szívedet is elnyerte! ;)
Az ez után megjelent Agrárpop-os versemen talán tudsz nevetni, mert azt viszont humorosnak szántam és talán jóval könnyebben emészthető!;)

Nagy örömmel és sok szeretettel láttalak, gyere máskor is! ;)
Üdv.:
Györgyi

voodoo2012. május 23. 08:34

Kedves Györgyi! Ez már a hipernet kora! Nincs recept, nincsenek szabályok és ne hallgass senkire! Csak írj! Mi meg sírunk vagy nevetünk, amikor elolvassuk. Én magam talán inkább nevetnék...
Még leírom, hogy ez most kivételesen nehéz olvasmány volt. Bántott valaki?? Mert máris készítem a bábuját... :)))

Twilight(szerző)2012. május 21. 19:04

Kedves Zsuzsa!

Miért haragudnék Rád?! :-))

Pláne egy ilyen kedves elismerés után! :)))
KÖSZÖNÖM SZÉPEN gratulációdat, szívedet és nagyon örülök neki/Neked! :)

Szeretettel láttalak, gyere máskor is! ;)
Üdv.:
Györgyi

10082012. május 21. 13:12

Jó gondolatok egy remek versben :)

Gratulálok!
Zsuzsa

amúgy haragszol rám ? :-))

Twilight(szerző)2012. május 20. 15:06

Kedves Terike!

Én is szeretem a szép, szabályos verseket és mint lentebbi hozzászólásaimban kifejtettem, elsősorban nem az ellen íródott a versem és én is úgy gondolom, hogy mindenkinek a maga útját, stílusát kell járnia - szabadon!!

Szeretettel láttalak! :)
Üdv.:
Györgyi

kterezia2012. május 20. 14:48

Bár én szeretem a szabályos, azonos szótagszámú sorokat, azt gondolom, mindenkinek meg kell találnia a maga útját, stílusát....

Twilight(szerző)2012. május 20. 10:39

KÖSZÖNÖM SZÉPEN és nagyon örülök az elismerésednek!! :)

Szeretettel láttalak!! :)
Üdv.:
Györgyi

metilencsillag2012. május 19. 17:28

Nagyon szép és komoly a versed!

Twilight(szerző)2012. május 17. 19:24

Kedves Attila /Bel Corma!

Nagyon helyes és örülök neki/Neked illetve annak, hogy gondolatébresztőnek szánt versem gondolataival nem vagyok egyedül, sőt még tetszésedet, szívedet is elnyerte, KÖSZÖNÖM!! :))

Amúgy igazad van az uniformizálást illetően és talán éppen ezért aktuális a versem ''szabadság-kiáltványa''.

Természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit választ illetve, hogy miről-mit-hogyan ír - aztán meg vállalja a következményeket! :)

Szeretettel láttalak, mint mindig!! :)
Üdv.:
Györgyi

Twilight(szerző)2012. május 17. 18:58

Kedves Marianna!

KÖSZÖNÖM SZÉPEN egyetértésedet, gratulációdat, szívedet és örömmel láttalak, mint mindig! :)

Szeretettel üdv.:
Györgyi

Twilight(szerző)2012. május 17. 18:55

Kedves Attila /Viski_ !

Nagyon örülök, hogy tudtál azonosulni az érzéseimmel, gondolataimmal illetve, hogy benned is ez él és sajnálom, hogy téged néha megizzaszt a verselés, ami pedig valójában/szerintem egy játék és nem kell ahhoz költőzseninek lenni, hogy az ember élvezhesse, csak hallgatni kell az ösztönökre és engedni azt, ami ki akar jönni és ahogy elsőre ki akar jönni - ha meg nem jön semmi, akkor nem erőltetni.
Ahogy írtad: csak ''könnyedén, spontán módon - amúgy lebegve a szellem éterében'' az igazi, de egyébként meg az a legfontosabb, hogy az ember elsősorban a saját elvárásainak feleljen meg és ne a mások életét élje - legalább a hobbijában legyen szabad! ;)

Köszönöm a gratulációdat, látogatásodat és önvallomásodat - igazán megtisztelő! :)

Szeretettel láttalak!! :)
Üdv.:
Györgyi

bel_corma2012. május 17. 17:09

''Most'' már én is így gondolom... :) Tény, hogy megpróbálnak minket uniformizálni, és magunknak kell eldöntenünk, hogy melyik utat választjuk! Jó vers, tetszett!
üdv: Attila

mezeimarianna2012. május 17. 03:40

helyes,írj csak...gratulálok!!

Viski_Attila2012. május 16. 22:06

És amit lehagytam önmagam körül forogva: gratulálok!

Viski_Attila2012. május 16. 22:05

Kedves Györgyi!
Nagyon szemléletesen mutattad be azt az érzést, ami bennem él. Nem vagyok sajnos költőzseni és így ha van is gondolat, érzelem ami feszít, azt nem tudom könnyedén és szabadon - mégis rendezetten és szabályok szerint - papírra vetni. Megizzadok sokszor a verseléssel, bár van bennem belső hevület, ami megfogalmazást kíván. Máskor lapos az agyam, semmi komoly gondolat, semmi érzelem, s mégis felötlenek bennem játékos versikék - könnyedén, spontán módon - amúgy lebegve a szellem éterében.

Twilight(szerző)2012. május 16. 19:05

Kedves Tibor!

Azt hiszem, hogy ennél nagyobb elismerés nem is kell és NAGYON KÖSZÖNÖM!!!

Szeretettel láttalak!! :)
Üdv.:
Györgyi

Twilight(szerző)2012. május 16. 19:02

Kedves Dody!

:)

Csak nem egy pszichológus vagy asztrológus veszett el Benned? Mert akkor most megtaláltam! :))

Igen találó a megfogalmazásod, bár azért leginkább a verseimben élem ki magam, de iszom a kedves soraidat és nagyon örülök, hogy elnyerték tetszésedet a gondolataim illetve, hogy megérted versem mondanivalóját. :)

KÖSZÖNÖM SZÉPEN a szívbéli küldeményt is - igazán meghatódtam (és nem csak a csodás delfinképek miatt:)) !

Szeretetteljes viszont-ölelésemet küldöm! :)
Üdv.:
Györgyi

Karsai_Tibor2012. május 16. 18:20

Nagyszerűt alkottál kedves Györgyi, igazán..! GRatulálok szeretettel!

Homomagnus2012. május 16. 18:03

Mivel a ''szakmai dolgokhoz'' vajmi keveset konyítok, abban nem is szeretnék állás foglalni. Ami azonban a mondani valót illeti; úgy vélem értem, mi több megértem. Ha helyesek a megérzéseim-és a megfigyeléseim, te egy folyton lobogó-szenvedélyes leány (ember) vagy. Ez a telhetetlen, korlátokat feszegető- lendületes buzgalom az, ami ezeket a gondolatokat szülte. Nekem tetszik!
Küldök neked egy gondolatot. Nekem most ez van a szívemben. :)

http://youtu.be/veBgI5mVZhY

Szeretettel ölel: Dody

Twilight(szerző)2012. május 16. 17:58

Kedves Ágota!

Köszönöm a látogatást és a hozzászólást - sok igazság van a soraidban! :)

Bár én szabadban és kötöttben is jól tudom magam érezni, de nem szeretem, ha egy vers ''izzadtság szagú''.

Az ihlet vagy jön, vagy nem, de megerőszakolni a múzsát és feláldozni a forma oltárán nem szabad.

Szerintem mindig úgy kell megírni valamit, ahogyan az ki akar jönni és akkor lesz jó, ha az ember szabad utat enged az ösztönös alkotásnak, mert ha egy verssel vesződni kell, az már régen rossz.

Szeretettel láttalak!! :)
Üdv.:
Györgyi

gota2012. május 16. 17:20

Tudod, jó szabadverset írni, sokkal nehezebb, mint gagyi kötöttet, ahol a forma kedvéért megerőszakolják, és begyömöszölik a sorokat.
A lelketlen, precíz, pontos rímelésről már nem is beszélve...
...ja és aki jó szabadverseket ír, az általában kötöttet is tud, csak nem szeret, mert rabságban érzi magát benne.
Viszont ez fordítva, nem mindig igaz.

Twilight(szerző)2012. május 16. 16:21

Mindenkinek KÖSZÖNÖM SZÉPEN a látogatást, olvasást, hozzászólást és külön köszönöm az itt hagyott szíveket, kedves sorokat, elismeréseket, gratulációkat, melyek igazán jóleső érzéssel melengetik lelkemet és nagyon örülök nekik/Nektek!!! :)

Kedves
- Őrni
- Kata
- Sanyi
- András
- Kinga
- Miklós
- Piroska
- M.Laurens
- Sea
- Attila (1968)
- Berbori2
- Gizi
- Attila75
- Krysztin

Szeretettel láttalak Benneteket!!! :)

Nem gondoltam volna, hogy versem ilyen megosztó lesz, de úgy vélem, hogy akinek nem tetszik, az:

- Nem értette meg a lényegi mondanivalómat.
- Megsértődött, mert magára ismert valamiben :)


Kedves Miklós!

Sem Petőfi, sem József Attila nem írt KISZÁRADT jambusokban, tehát nincs kontraszt szerintem.

És igen: akik tehetségesek (mint ők és éppen ezért kedvenceim), erőlködés nélkül, szabadon is tudnak ''szabályos'' verset írni, de az olvasó mégis szárnyal velük együtt és nem érzi a ''bilincseket''.

Sok vers formailag tökéletes, de belül mégis üres/semmitmondó, mert hiányzik belőle valami....

Talán a lélek.
Vagy a szív.

Tehát költeményem nem pusztán a kötöttségek ellen íródott, hanem inkább a lélek szárnyalása mellett, hogy a forma ne menjen a tartalom rovására, mert nem biztos, hogy ha pl. minden sorban egyforma a szótagszám, attól lesz jó....

Szerintem a költészet sem nem mérnöki és sem nem boncmesteri munka, de azzal én is egyetértek, hogy fontos a tartalom és a forma összhangja.

Azt hiszem, hogy Attila75 fogalmazta meg legjobban a lényeget:
''virágozzék minden virág''!

Hozzá teszem:
szabadon, de szépen! :)

Szeretettel üdv.:
Györgyi

krysztin2012. május 16. 10:46

Gratulálok remek vers!

Törölt tag2012. május 16. 10:06

Törölt hozzászólás.

giziszalay2012. május 16. 08:17

Kedves Györgyi, jó volt olvasni a versedet, tetszik.
Szeretettel:Gizi

Berbori22012. május 15. 23:06

Alapvetően Miklóssal értek egyet.
Miközben a vers tartalma is rendben.
És ez egy jó dolog. Ha -egyáltalán- van miről beszélni.
Ami biztos; Én ilyet sosem írnék.
Viszont; tetszik
Az meg, hogy másoknak mi jut eszébe (pl. nekem) kit érdekel.
Írj még ilyet. Én meg majd fanyalgok. Mert ezer a kifogásom. (Miközben -ahogy mondtam- tetszik. Ezen majd rágódok kicsit)
Addig meg; grt

Törölt tag2012. május 15. 22:21

Törölt hozzászólás.

Törölt tag2012. május 15. 22:15

Törölt hozzászólás.

M.Laurens2012. május 15. 21:05

''kezedben a szó legyen áldott fegyver,
mit a jóindulat használni bátran mer,''

Elismerésem, remek vers !

piroska712012. május 15. 18:44

''Én addig megyek írni, alkotni.''
Nagyon jó,fogadd gratulációm!

koszeghymiklos2012. május 15. 18:42

Kedves Györgyi!
Érdekes ennek a versednek a tartalma és az adatlapodon leírt kedvenc költők, Petőfi, József Attila, illetve az utóbbitól vett idézet közti kontraszt.
Petőfi a népies költészet alakja, ütemhangsúlyokban és leginkább jambusokban írta a verseit. Tehát vagy számolta a szótagokat, és figyelte a jambusokat, vagy akkora tehetség volt, hogy mindez magától, erőlködés nélkül ment neki.
József Attila szintén rengeteg szabályos verset írt, bár ő már feszegette a szabályokat és ''szabadon'' kezelte, alakította, használta saját szájíze szerint a különböző verslábakat.
Egyébként az általad megjelölt kedvenc idézet is ilyen. ''a semmi ágán ül szívem'' leginkább jambikus lejtésű sorokból áll, vagyis a jambusok dominálnak, vezetik a vers dallamát, itt-ott kiváltva a spondeusokkal. Az idézett versszak utolsó sora pedig spondeus után két daktilus. Vagyis szigorú szerkesztési elvek mentén alkotta ezt a valóban gyönyörű verset.
A szabályszerűségek használata Janus Pannoniustól, Berzsenyin, Adyn, Babitson, József Attilán, Radnótin stb-n keresztül Lackfiig, Varró Dánielig megtalálható, nyomon követhető.
Nem hinném, hogy elismert költőink bilincsnek érezték volna, vagy ma annak éreznék az időmértékek, ütemhangsúlyok, szabályszerűségek jelenlétét. Sokkal inkább úgy tűnik, hogy élvezettel és előszeretettel használták, használják ezeket.
Sok minden van ezen a világon, amit kívülről szemlélve monoton, unalmas, lélektelen munkaként látunk és el sem tudjuk képzelni, hogy akik művelik, azok számára ez nem ugyanezt jelenti, hanem valódi örömöt. Így van ez a ''merev szerkesztési elvekkel és a boncasztal tervrajzaival'', egy mérnöknek, vagy a boncmesternek ez maga a ''szakmai paradicsom'', a kibontakozás, az elmélyedés csúcsa!
Azzal azonban természetesen egyetértek, hogy az ilyenfajta szakmaiság megölheti a mondanivalót, ha nincs meg a tartalom és a forma közötti összhang. Ám ez fordítva is igaz. A megfelelő forma hiánya tönkretehet bármily magasztos mondanivalót.

Kicsikinga2012. május 15. 18:36

Fantasztikus vers!!!

Dram2012. május 15. 17:56

Kedves Györgyi! Elgondolkodtató minden sorod. Tisztelettel olvastalak, András.

Dram2012. május 15. 17:54

Kedves Györgyi! Elgondolkodtató minden sorod. Tisztelettel olvastalak, András.

szalokisanyi12012. május 15. 17:48

Kedves Györgyi! Örömmel olvastam versedet!
Gratulálok! Üdvözletem! Sanyi.

19702012. május 15. 17:00

Gratulálok Györgyi!!!

Ernest2012. május 15. 16:54

Gratulálok, nagyot alkottál kedves Györgyi!
Ide még visszatérek újra és újra elolvasni.
Őrni

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom